Session 3 and an amazing day of with my Dutchies!

27 juli 2015

Hallo allemaal,

Hier weer een update vanuit het zonnige Hunter in the USA! Vorige week dinsdag was alweer de dag dat sessie 3 begon, wat gaat de tijd snel! Deze sessie hebben we geen 'campers', maar 'guests'. Dit betekent personen net zoals jou en mij, alleen sommige met een lichte geestelijke achterstand of beperking. (Wij hebben nog wel 2 rolstoelers, omdat we een rosltoel cabin zijn.) De guests kunnen zelf heel de dag door naar de activiteiten die ze gekozen hebben en de meeste hoeven geen begeleiding om ze er naartoe te brengen. Wij kunnen kiezen waar we mee willen doen met de activiteit. Het is voor ons als counselors een soort van break na de twee zware sessies die we gehad hebben en de twee die nog gaan komen.

Wat wel anders is, is dat we nu 'patrol' hebben. Dit betekent dat je op verschillende plaatsen op camp voor een aantal uur moet zitten om alle guests in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat ze niet naar plaatsen gaan waar ze niet mogen komen en niet weten waar ze naar toe moeten. Meestal komen de guests zelfs een praatje met je maken, omdat ze medelijden met je hebben dat je daar alleen moet zitten, wat erg gezellig is, want zo kom je van bijna iedere guest op camp iets te weten.

Woensdagmiddag heb ik patrol gehad van 4 tot 6 en donderdagavond heb ik patrol gehad van zes tot tien. Die avond was het behoorlijk koud dus na mijn patrol ben ik gelijk gaan douchen en hebben we daarna met bijna alle counsellors uit onze cabin de film Project X op onze porch zitten kijken! Het is zo fijn om na van die drukke dagen 's avonds de tijd door te brengen met al je collega's!

Vrijdag was mijn vrije dagje en ben ik samen met 6 andere Nederlanders naar een dichtbij gelegen waterval geweest. Heerlijk een dagje Nederlands kunnen praten, van het weer kunnen genieten en lekker Chinees gegeten met zijn allen! Het was super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!

Zaterdagavond hadden we een internationale avond. Hier mochten alle counsellors een deel van camp bekleden met hun eigen kleuren, muziek draaien en de guests en andere counsellors introduceren in hun eigen cultuur. Wij hebben natuurlijk allerlei Nederlandse feestmuziek uit de kast gehaald en hebben er een groot feestje van gemaakt! Zo leuk om te zien dat bijna alle guests bij onze party bleven haken, ze vonden de muziek en de dansjes erg leuk en wilden natuurlijk allemaal mee doen met de polonaise. Ook vonden ze het maar al te leuk om de Nederlandse vlag op hun wangen geschilderd te krijgen. Ik heb een geweldige avond met mijn mede Dutchies, collega counsellors en alle guests gehad!

Verder hebben onze guests heel de week gewerkt aan een soort van musical. Ze konden zich ervoor opgeven en moesten dan elke dag naar dans of drama om daar te gaan oefenen. Zondagavond was het zover en zijn ze het podium op gegaan om de musical te showen. Wat was dat leuk om te zien! Allemaal stralende en blije gezichten en wat deden ze goed hun best! Dat is echt waarom ik hier ben, om die lach op hun gezicht te kunnen zien en de blijdschap die ze krijgen van de counsellors en het camp! Daar doen we het tenslotte allemaal voor!

Tot de volgende keer,

Liefs Brenda

1. W hansen:
    28 juli 2015
    Wat fijn dat het weer goed gaat,en dat je wat op adem kunt komen wij zijn trots op je dat je ondanks een dip vorige week toch verder gaat,werk ze nog en veel plezier dikke knuffel opa en oma
  2. Bianca:
    28 juli 2015
    Goed om te lezen dat het nu wat minder zwaar is. Ff op adem komem voor de komende 2 weken. De tijd gaat snel en voor je het weet zit het er weer op. Trots op je! ❤
  3. Nout Soeters:
    28 juli 2015
    Hoi Brenda leuk om weer iets te horen,zo te lezen heb je het reuze naar je zin.Tijd gaat snel he meid nog veel werk plezier.Gr John en Nout xx