A new year and a new adventure!

16 april 2016

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn vorige blog heb geschreven. De laatste keer was op 18 september 2015 toen mijn geweldige avontuur in Amerika eindigde. Ik heb daar zoveel geleerd en zoveel mooie mensen ontmoet, waar ik nog steeds eeuwig dankbaar voor ben.

Nu precies 7 maanden later staat er een nieuw geweldig, maar toch ook spannend avontuur voor de deur. Ditmaal gaat mijn reis naar Ghana, Afrika. Hier ga ik samen met een klasgenootje en inmiddels goede vriendin 3 maanden werken in het Dangme East District Hospital. Dit is een ziekenhuis in de omgeving van Ada-Foah, waar wij ook in de buurt zullen verblijven. Inmiddels zijn er al 7 meiden vanuit heel Nederland in het Bana House (zo heet het huisje waar wij komen te wonen) en schuiven ik en Kyrea over 2 dagen ook aan.

Hier zullen wij vijf dagen per week gaan werken in het ziekenhuis als leerling verpleegkundige op verschillende afdelingen. Een hele nieuwe ervaring, want de gezondheidszorg in Afrika is heel anders als hier in Nederland en Europa. De apparatuur is anders, de hygiëne, de verzorging, de verschillende tropische ziektes en nog veel meer.

Nog 2 nachtjes slapen en dan start het avontuur! De koffer staat zo goed als klaar en de zenuwen gieren door mijn lichaam.

Ik houd jullie snel weer op de hoogte, en dan vanuit Ghana!

Voor nu welterusten en tot over een paar daagjes!

Liefs Brenda

1. Yolanda:
    Hoi Brenda.
    Ontzettend veel plezier en een goede reis naar Ghana. Ik hoop dat je een super tijd gaat beleven. Genieten maar wel op jezelf passen. Liefs yolanda en pedro xxx
  2. Brenda:
    Aah dankjewel! Xx
  3. Marie-José:
    17 april 2016
    Veel plezier en uitkijken he
  4. Bianca:
    17 april 2016
    Hey lieverd, onwijs veel plezier in Ghana. Pas goed op jezelf! Dikke van ons allemaal.
  5. Mama en john:
    17 april 2016
    Een onwijs gave reis toegewenst met alle verpleeg technische handelingen die je je maar hebt gewenst. Veel plezier met je klasgenootje en tot over 3 maanden.
    Houden van je,
    MAMA EN JOHN
  6. Renske Fennema:
    17 april 2016
    Heel veel plezier Brenda, in je werk en ervaringen! Ik lees alles weer wat je ons gaat schrijven. Dikke kus en veilig weer thuis
  7. Brenda:
    Dankjewel allemaal! ♡♡