End of camp and travelling in the USA!

18 september 2015

Hallo allemaal,

Dinsdag 25 augustus was het zover! De allerlaatste dag van camp! Na 10 weken keihard en intensief werken, geweldige nieuwe mensen over heel de wereld ontmoet te hebben, heel veel nieuwe vrienden, tranen van het lachen en van het huilen en geweldige campers te mogen begeleiden en verzorgen was de dag aangebroken dat we het camp moesten verlaten.

Dit was een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant wilde ik graag gaan reizen en daarna eindelijk mijn familie weer zien, maar aan de andere kant wilde ik absoluut geen afscheid nemen van de mensen die me zo dierbaar waren geworden. Ik ben zo blij dat ik hun allemaal heb mogen ontmoeten! Die morgen bestond uit vroeg opstaan, de campers klaar maken voor vertrek en daarna onszelf. Zo gek om je eigen koffer ingepakt te zien staan. Eerst ontbijt en daarna naar de bussen. Het afscheid was zoooo moeilijk en verdrietig. Je hebt 10 weken met elkaar geleefd, gewerkt en hele mooie momenten beleefd en dan moet je ineens 'Houdoe' zeggen (Zoals we dat in Brabant altijd zeggen ;P)

Heel veel tranen en knuffels verder stapten we op de bus en reden we naar New York. Dezelfde avond hebben we met iedereen van camp afgesproken op Times Square! Echt geweldig om daar met z'n allen nog samen geweest te zijn, camp liedjes zingen en een laatste borrel met z'n allen samen!

Toen ging het reisavontuur beginnen! Eerst twee nachten in New York doorgebracht en naar het Vrijheidsbeeld en Central Park geweest. Vervolgens naar Los Angeles. Wat hou ik van die plek! Walk of Fame, Hollywood teken en 3 museums bezocht in eerste dag en de tweede dag naar Disney Land!! Echt in 1 woord geweldig!!

Daarna stond San Francisco op het programma. Alcatraz en The Golden Gate Bridge stonden op nummer één om te gaan bezoeken. Heel erg interessant om te zien en horen wat er allemaal op Alcatraz is gebeurd. Voor de mensen die het niet kennen; het is een hele bekende gevangenis op een eiland vlak naast San Francisco. Vanaf het eiland hadden we al zicht op de Golden Gate Brug, maar op de brug zelf staan was al helemaal gaaf!

Na San Francisco zijn we naar Las Vegas en The Grand Canyon geweest! Deze plekken waren by far mijn favoriet! Las Vegas, The Strip by night gezien. Super mooi! Hartstikke druk natuurlijk, maar alles verlicht en overal was iets te doen. 'S nachts om half 3 naar bed en om 5 uur ging de wekker om naar de Grand Canyon te gaan. Eerst een lange busreis van 3,5 uur, maar dat was het totaal waard! Het uitzicht is niet te beschrijven, echt 'breathtaking'! In het echt nog veel mooier als op de foto's!

'S avonds terug naar Las Vegas en de volgende dag terug gevolgen naar New York. Daar ontbeten op Times Square, lekker geshopt en een paar uurtjes geslapen in Central Park ;P

Die avond op 5 september was mijn 3 maanden lange avontuur in the USA afgelopen en was het tijd om naar huis te vliegen. Ik heb een geweldige tijd in Amerika gehad en heb er totaal geen spijt van! De beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt! Zo veel geleerd en gezien. Echt super dankbaar dat ik dit op mijn jonge leeftijd heb mee mogen maken!

Nou lieve allemaal, dit was mijn laatste blog. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn avonturen op camp en in Amerika te kunnen volgen door mijn blogs en foto's en misschien tot de volgende keer!