Camp and my day off! ♡

24 juni 2015

Hallo allemaal,

Hier weer een update vanaf camp in de USA. Zondag was de dag dat de campers zouden arriveren. Ik was toch best wel nerveus eerlijk gezegd. We hebben heel de dag besteed aan het schoonmaken en opruimen van het camp en onze cabin. Rond het avondeten zijn alle campers gearrivreerd in grote bussen. Omdat wij een rolstoel cabin zijn kregen wij allemaal campers in een rolstoel. We kregen 3 meiden en 5 jongens. De eerste avond was even wennen omdat je elkaar nog moest leren kennen, maar de campers zijn echt stuk voor stuk geweldige personen. Sommige kunnen niet praten, maar communiceren via gebaren of aanwijzingen en we hebben ook campers die bijna helemaal niet communiceren.

Afgelopen dagen hebben we verschillende activiteiten met de campers gedaan, zoals zwemmen, tekeningen maken, naar de paarden, rondjes wandelen, movie night en dance night. De meeste van onze campers vinden zwemmen helemaal geweldig en dit is ook echt leuk om met ze te doen. Alleen hun stralende gezichten geeft mij kracht om de dagen door te komen.

De eerste nacht was wel even schrikken. We hebben namelijk een meisje met seizures en deze duurde langer dan normaal dus we moesten midden in de nacht de verpleegkundige gaan halen. Uiteindelijk is het goed afgelopen. Maandagnacht had ik mijn eerste slaapdienst, dus ik was wel een beetje nerveus. Ik ben naast de camper op de grond gaan slapen en heb haar verteld dat als er iets was ik er voor haar zou zijn. Ze heeft die nacht om 3 uur en 6 uur seizures gehad. Ik ben bij haar gaan zitten, heb haar hand vastgehouden en haar gekalmeerd. Na ongeveer 10 minuten stopten de seizures en is ze weer gaan slapen. Het viel gelukkig mee.

Gisterenavond was mijn vrije avond en daarom zijn we met een hele groep naar een dichtbij gelegen motel gegaan. Daar hebben we gezellig wat gedronken en zijn we naar bed gegaan. Ow wat lag dat bed heerlijk. En het zag er allemaal heel goed uit, heerlijk bij kunnen tanken!

Vandaag was ons vrije dagje en heb ik met Ronia en Britt de hoogste berg van New York beklommen. Het was best zwaar, want alles was heel erg steil, maar het uitzicht op de top maakte alles goed. Als afsluiting van een vermoeiend, maar super gezellig dagje hebben we nog een pizza gegeten en zijn we terug naar het camp gegaan. Ik heb nu nog een half uurtje vrij dus ik ga een heerlijke warme douche nemen!

Weltrusten allemaal!

Liefs Brenda

1. Bianca:
    Trots op je! ❤
  2. W hansen:
    25 juni 2015
    Wat fijn dat wij je zo kunnen volgen.
    Het zal toch wel zwaar zijn ,maar je doet heel goed werk moet je maar denken,veel succes en werk ze ,maar ook een beetje genieten
  3. Lineke van Kooten:
    25 juni 2015
    goed zo Brenda, dat klinkt heel volwassen! Er wordt heel wat van jullie verwacht! Mooi werk zo, liefs...
  4. Corry en wim:
    25 juni 2015
    Geweldig Brenda.Knap van je hoor!
  5. Papa en Jacqueline:
    25 juni 2015
    Nou Brenda, dat heb je goed opgelost. Ik zou het zelfde gedaan hebben. Oké mijn patiënten zijn "wat" ouder en moet wat eerder maatregelen nemen.
    Ik hoop dat verder nog meer van dit soort vrije dagen hebt. Genieten is ook erg belangrijk. Xxx
  6. Brenda:
    Dankjewel allemaal! ♡
  7. Mama en john:
    1 juli 2015
    Lieve schat, wij volgen je op je pad. Je doet het erg professioneel, zijn echt trots op je.Je bent al zo'n volwassenen meid. Hoor en zie je gelukkig veel, dat maakt het gemis wat minder . Houden van je. xxx